Content marketing alebo obsahový marketing vám pomôže k tomu, že sa o vás dozvie viac ľudí, upevníte si pozíciu experta, nadviažete viac kontaktov a zvýšite predaje.
Stalo sa nám to už nejeden krát. Spravili sme klientovi web stránku s tým, že plánoval na ňu pravidelne pridávať vlastné odborné príspevky. Nápad dobrý, exekúcia už menej. Písať blog je výborná idea z mnohých dôvodov, ale fakt je, že čas vždy hrá proti nám a blogový príspevok sa dostáva v rebríčku priorít na stále nižšie priečky. Po mesiaci, dvoch nejeden klient nápad s blogom jednoducho škrtol.
Lenže obsahový marketing má svoj význam a nejde iba o blogy. Je to základ na to, aby vaše online podnikanie dostalo pevné základy.
Content marketing má širší zásah
Takmer každý je dnes online, preto mať firemnú webovú stránku, profil google my business a byť na sociálnych sieťach je už akousi povinnou jazdou. Obsahový marketing (content marketing) je nadstavba, ktorá pomáha zasiahnuť aj ľudí, ktorí nás nehľadajú. Tak napríklad ponúkate čoraz populárnejšie záhradkárske služby, môžete sa zamerať na kľúčové slová ako „starostlivosť o trávnik v lete“ alebo „najlepšie kvety do tieňa“. Ak vytvoríte obsah s týmito témami, nájde vás aj ten, kto plánuje úpravy terénu.
Oplatí sa však investovať čas do rozpracovávania témy a s akým výsledkom počítať? Nuž, ukazuje sa, že firmy, ktoré sa aktívne venujú blogom, článkom, názorom, majú na svojich stránkach až o 55% viac návštevníkov.
Navyše, obsahový marketing vás môže posunúť vyššie vo výsledkoch vyhľadávania, aj keď potenciálny zákazník nehľadá práve vašu službu či produkt. Ak máte dobrú stratégiu obsahu, objavíte sa aj v takých výsledkoch, kde nie je nikto z vašej konkurencie.
Obsahový marketing podporuje odbornú reputáciu
Chcete sa oprávnene prezentovať ako odborník na vašu oblasť. Preto máte na webe recenzie a odporúčania klientov, zabezpečenie, ocenenia, absolvované školenia, najlepšie práce. Dokazujete, že zákazníci sú s vašimi službami alebo produktami spokojní, pretože sú efektívne a pomáhajú im.
Prečo teda nepodporiť svoju pozíciu kvalitným obsahovým marketingom? Viaceré štúdie dokazujú, že aj obsah patrí medzi základné nástroje, ktorými môžete preukázať svoju dôveryhodnosť. Ak máte nastavený dobrý content marketing a vytvárate relevantný obsah, dávate signál, že sa v téme vyznáte a máte chuť druhým pomôcť. Napríklad firma, ktorá sa zaoberá zatepľovaním domov má množstvo tipov, ako si zatepliť dom kvalitne, ako si vybrať vhodné materiály, na čo si dať pozor.
Firmy, ktoré okrem produktov ponúkajú na svojom webe zaujímavý obsah vyvolávajú pocit dôveryhodnosti. Ak čokoľvek potrebujete a prídete na stránku potenciálneho dodávateľa a nájdete na nej množstvo vhodných rád, pravdepodobne si pomyslíte, že určite vedia čo robia a oslovíte ich.
Umožňuje sa spájať s obchodnými partnermi
Obsahový marketing umožňuje predstaviť obchodného partnera a zdôrazniť jeho prínos vo vašom podnikaní. Je to výborný spôsob ako rozšíriť známosť svojej značky, jej dosah a prepojiť sa s inými podnikmi pomocou odkazov a príspevkov na sociálnych sieťach.
Pozvite svojho partnera, dodávateľa, odberateľa k sebe na web alebo sociálne siete a pripravte spoločný obsah, blog, video, súťaž. Získate content, nové prelinkovanie a odkazy a uvidí vás nová cieľová skupina.
Navyše, spätné odkazy vám pomôžu zlepšiť vašu pozíciu v SEO a prepojeniami s inými webmi sa zvyšuje aj vaša dôveryhodnosť. Ak nemáte spätné odkazy, google roboty vás budú ťažko hľadať a utrpí aj vaša hodnovernosť.
Môžete vzdelávať svoje publikum
Vďaka blogovým príspevkom, videám, webinárom, vysielaniu naživo a ďalším formám môžete ponúkať záujemcom svoje vedomosti a skúsenosti nielen o svojej ponuke, ale aj o širšom kontexte odvetvia, v ktorom pôsobíte. Pomôže vám to upevniť postavenie firmy ako relevantného odborníka v danom segmente a zvýši dôveryhodnosť značky. A to sú dva silné motivačné faktory pokiaľ ide o konečný nákup.
Pritom ste v skutočnosti neponúkali žiadny predaj, len ste poskytli zmysluplné a užitočné tipy svojmu publiku. Práve tento extra čas, ktorý ste mu venovali s úmyslom úprimne mu porozumieť a pomôcť je ten kľúčový okamih, kedy sa stratégia obsahového marketingu stáva úspešnou. Dokazuje to aj prieskum Content Marketing Institute, v ktorom sa 50% respondentov zhodlo, že úspech obsahovej stratégie stojí na schopnosti firiem pochopiť a reagovať na hodnoty, záujmy a trápenie klientov.
Obsahový marketing prináša predaj
Ak hľadáte spojenie obsahového marketingu a konverzií, zdá sa, že content marketing prináša až trojnásobok konverzií v porovnaní s klasickým marketingom a stojí o vyše polovicu menej.
Ako na to? Ak píšete blogy, vyzvite návštevníkov, aby sa zaregistrovali na odber newslettra a rozširujte si databázu. Získajte od nich súhlas s použitím mena a mailovej adresy a pošlite im ponuku. Podobne môžete postupovať, ak usporadúvate online vysielanie, webinár, event. Ľudia vám ale zadarmo nič nedajú, cieľom preto je vytvárať pre nich skutočne hodnotný a relevantný obsah.